Θέμα: Τυπωμένα κυκλώματα - Η διαδικασία από το Α έως το Ω  (Αναγνώστηκε 10373 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.


Αποσυνδεδεμένος admin

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Μηνύματα: 60
  • Φύλο: Άντρας

  • Δραστηριότητα
    0%
« στις: Σεπτέμβριος 11, 2009, 15:05:33 μμ »
Τυπωμένα κυκλώματα - Η διαδικασία από το Α έως το Ω

Κατέβασε το άρθρο σε μορφή Word
Κατέβάσε το προγραμμα

Τα τυπωμένα κυκλώματα είναι μια διαδικασία όπου χρειάζεται μεγάλη προσοχή, ώστε το αποτέλεσμα να είναι σωστό αλλά ταυτόχρονα και λειτουργικό. Επειδή πολλές φορές θα σας έχει τύχει, να θέλετε να τυπώσετε σχέδια δικά σας είτε πολλές φορές, είτε διάφορα σχέδια σε μια διαφάνεια, θα εξηγήσουμε το πώς μπορεί να γίνει αυτό με συνδυασμό διάφορων εργαλείων. Εδώ θα περιγράψουμε την διαδικασία εκτύπωσης τυπωμένων τόσο από το περιοδικό Ελέκτορ αλλά και σε συνδυασμό δικό σας κατασκευών τα οποία θα επεξεργάζονται στο Photoshop CS για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν είναι τα εξής.

  • Adobe Photoshop CS (επεξεργασία εικόνας).
  • Adobe Acrobat Reader (Αναγνώστης αρχείων PDF).
  • Eagle Layout Editor 4.11 Freeware (Πρόγραμμα σχεδίασης και ανάπτυξης κυκλωμάτων).
  • Αρχεία PDF από το Ελέκτορ.


Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Θα ξεκινήσουμε δημιουργώντας ένα απλό κύκλωμα στο Eagle το οποίο θα αναβοσβήνει δύο LED. Ανοίξτε το Eagle, στο πεδίο Projects κάντε δεξί κλικ και έπειτα αριστερό κλικ στο New Project.



Δώστε ένα όνομα στο νέο Project π.χ. Blinking Led και κατόπιν πατήστε το πλήκτρο Enter.

Στο Project που δημιουργήσατε τώρα κάντε πάλι δεξί κλικ κατευθύνετε τον κέρσορα στην επιλογή New και επιλέξτε την επιλογή Schematic.



Αμέσως θα ανοίξει το κομμάτι για το σχεδιασμό του Project : Blinking Led



Αφού ολοκληρώσουμε τον σχεδιασμό του κυκλώματος, αυτό θα πρέπει να ελεγχθεί για τυχών λάθη η μη συνδεδεμένα εξαρτήματα στο κύκλωμα, αυτό επιτυγχάνετε με την επιλογή Erc από τον πίνακα των εργαλείων.
Κατόπιν μεταφέρουμε το σχέδιο στο κομμάτι του προγράμματος για τον σχεδιασμό της πλακέτας πατώντας στο κουμπί Board   και εδώ θα ανοίξει αυτόματα το αντίστοιχο πρόγραμμα και θα φέρει τα εξαρτήματα και τις συνδέσεις από το προηγούμενο



Σε αυτήν την φάση θα πρέπει να τοποθετήσετε τα υλικά όπως εσείς θέλετε, αλλά θα πρέπει να προσέξετε και την ευκολότερη διαδρομή για τις πίστες που θα δημιουργηθούν αργότερα.

Αφού ολοκληρώσετε την τοποθέτηση των υλικών χρησιμοποιήστε το πλήκτρο Ratsnet από την μπάρα εργαλείων ώστε το πρόγραμμα  να ξανά δρομολογήσει τις δικτύωσεις και  να είναι όσο το δυνατών πιο σύντομες, στο τέλος πατήστε το πλήκτρο Auto επιλέξτε τα Layer που επιθυμητέ και πιέστε το πλήκτρο OK για να δημιουργηθούν οι πίστες.



Το αποτέλεσμα θα είναι όπως η παρακάτω εικόνα

Ρύθμισεις του Autorouter 1 TOP [N/A] - 16 Bottom
  • τα υπόλοιπα όπως έχουν


Αφού λοιπόν ολοκληρώσαμε το κύκλωμα θα πρέπει να το εξάγουμε σε εικόνα ώστε μετέπειτα να μπορέσουμε να το επεξεργαστούμε στο Photoshop CS.
Πρώτα από όλα θα πρέπει να κρύψουμε όλα αυτά που δεν χρειάζονται π.χ. τα υλικά, τα ονόματα, τις τιμές και να αφήσουμε εμφανής μόνο τις πίστες του κυκλώματος μας.
Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να πατήσουμε το κουμπί Display από τον πίνακα των εργαλείων και να αφαιρέσουμε τις εξής επιλογές.



20 Dimension

21 tPlace

22 bPlace

Στην οθόνη μας θα πρέπει να δούμε την παρακάτω εικόνα αφού πατήσουμε το πλήκτρο OK.



Στην συνέχεια κάντε κλικ στο  File Export κάντε κλικ και επιλέξτε Image.



Θα εμφανιστεί η παρακάτω εικόνα.



Εδώ χρειάζεται λίγο προσοχή, γιατί όσο μεγαλύτερο είναι το Resolution τόσο καλύτερα θα επεξεργαστούμε την εικόνα στο Photoshop CS, επίσης θα πρέπει να εξάγουμε την εικόνα μονόχρωμη οπότε τσεκάρετε το Monochrome, δώστε ένα όνομα και πατήστε OK.

Προσοχή στο Resolution, γιατί όσο μεγαλύτερο αριθμό δίνουμε η εικόνα γίνετε μεν πιο ποιοτική, αλλά ταυτόχρονα και μεγάλη σε όγκο για επεξεργασία, και έτσι θα αργεί ο υπολογιστής σας σε όποιες αλλαγές κάνετε σε αυτήν, συν της άλλης δεν υπάρχει και λόγος για ανάλυση μεγαλύτερης των 600dpi, από προσωπικά πειράματα κατέληξα στην ανάλυση των 300 dpi.

Παράδειγμα:

File:                     BlinkLed.bmp
Resolution:           300dpi
Monochrome:       

Το αποτέλεσμα θα είναι αυτό



Σε αυτό το σημείο τελειώσαμε με το Eagle, το επόμενο βήμα είναι η επεξεργασία εικόνας από το Photoshop CS







 


 

TinyPortal © 2005-2011